För att vidare besvara några av punkterna du tar upp:
- Jag trodde att det enda som krävdes var att det fanns en wikisida. Men så nu när du har skapat en sida vet jag ärligt talat inte vad som saknas. Kanske att det behöver göras någon körning för att uppdatera vilka taggar som har tillhörande wikisidor.
- Taggens värde lär nog aldrig bli klickbart, förutsatt att min föreställning att det är existensen av en wikisida som är en förutsättning för att det ska bli en hyperlänk stämmer.
- Jag (och även @HuggeK) har kontaktat dem och problemet är pengar. Intresse finns möjligtvis, men däremot ingen jättestark vilja att lösa finansiering och licensiering på ett sätt som uppfyller våra krav, åtminstone inte nu på studs. Det lär i så fall röra sig om ett mer långsiktigt förändringsarbete.
- I den bästa av världar hade jag gärna sett att OpenAEDMap är lika pålitligt i Sverige som Hjärtstartarregistret, med den fördelen att även turister kan ha en chans att dra nytta av Hjärtstartarregistrets ajourhållningsarbete. Detta förutsätter att alla hjärtstartare i Hjärtstartarregistret speglas till OSM, och helst, men inte nödvändigtvis, vice versa. Du verkar ha bra koll på hur detta bör genomföras för att vara hållbart databasmässigt, med unika identifierare etc.
- En fråga för Hjärtstartarregistret som jag inte ser någon mening att diskutera i vårt forum.