Laat ik die even aftrappen: landuse=forest en natural=wood zijn in de praktijk precies hetzelfde: land bedekt met voornamelijk bomen.
Of het om een natuurlijk of niet-natuurlijk bos gaat, is niet relevant. Natural is geen bijvoeglijk naamwoord bij de value, het is een categorie waar de waarde toe behoort. Natural=wood staat niet voor “een natuurlijk bos” maar voor “bosgebied uit de categorie natuurlijke elementen”.
landuse=* is voor elementen die een bepaald menselijk gebruik van het land aangeven.
natural=* is voor elementen in de categorie natuurlijk, in tegenstelling tot bijvoorbeeld man_made-objecten.
Een verzameling bomen is een object uit de categorie natural. Mijn voorkeur is dus natural=wood voor alle bomen, boomrijen en boomgebieden.
In het algemeen, natural= voor alle elementen die in de categorie natuurlijk vallen. De meeste objecten die groeien of vloeien of zich vormen zitten daar ook in, ook als ze volledig door de mens aangelegd of opgezet zijn of beheerd worden, zoals water, zand en strand, en heesterperken.
Dus een tree, een tree_row, een shrub, scrub, shrubbery etc. Dingen die uit zichzelf groeien of vloeien.
Maar ik heb eerlijk gezegd weinig hoop dat we het plotseling over eens worden over de gelijkheid van landuse=forest en natural=wood, ook al is het in feite wereldwijd al lang zo.