Tagging rustpunt.nu locaties

Ik zou het absolute minimum noemen: de hoofdtag plus de name en self_service.
Het aanwezig zijn van de naam en self_service samen kenmerken het object als een rustpunt (en dat hoeft niet noodzakelijk eentje van Rustpunt.nu te zijn). Het is zeker aan te bevelen om bij de officiële Rustpunten de kontaktinformatie op te nemen, indien bekend, maar zo niet dan mag de mapper het nog steeds invoeren als picnic_area met een naam en met self_service.

Die ref vind ik een vraagteken of je dat moet doen. Er staat bij zo’n rustpunt geen nummer, dat is puur een administratief gegeven van de beheerder. Het heeft verder nergens status of betekenis. Een mapper onderweg kan dit nergens aan zien.

Daar ben ik het niet mee eens. Een gewone picnic_area serveert niets, het is BYO. self_service=yes duidt aan dat er uberhaupt iets te halen is. Je kan dan met cafe=yes nog verfijnen. Afvalbakken zou ik zelf niet mappen of bijtaggen, maar toilets wel.
Dat Rustpunt,nu zijn rustpunten op een bepaalde manier definieert, kan je niet mappen, we moeten MI mappen wat je ervan kan zien. We mappen MI niet speciaal voor Rustpunt.nu, maar we mappen een voorziening die je onderweg tegenkomt, ongeacht wie het exploiteert en onder welke regels. Ik sluit niet uit, sterker nog ik verwacht, dat er provincies en/of gemeentes zijn die zelf zulke voorzieningen gaan aanleggen, en dan niet gekoppeld aan een etablissement of private eigenaar, maar gewoon een rustplek met een afdakje en twee automaten (snoep/drank en koffie/thee/soep) eronder.
Voor mij valt dat gewoon onder wat we nu behandelen. Minder romantisch, maar OSM tagt volgens mij geen romantiek, alleen zichtbare objecten!

(even bijgeplakt omdat discourse vindt dat ik teveel reply’s post)

@emvee

Mooi werk!
Is het mogelijk die matchlijst en de toevoegingenlijst in een vorm te gieten die in JOSM ingelezen kan worden met de juiste tags eraan? Even ervan uitgaande dat de poi-id beschikbaar is in het bronbestand. Voor de veiligheid zou de hoofdtag dan kunnen zijn: proposed:leisure=picnic_area.

(als we dat als hoofdtag gaan hanteren. Ben ik niet gelukkig mee, want rest_area zegt veel beter wat het is. Het rustpunt is niet bedoeld om te picknicken maar om je tocht even te onderbreken voor rust, zonodig schuilen, met toiletten en zelfbediening van wat versnaperingen en koffie).