Routerende Openfietsmap voor de GPS (Garmin)

Weergave van straatnamen

Er kan een probleem met de weergave van straatnamen op GPS units met name die met touchscreen (Nuvi, Oregon? Dakota, Colorado) zijn. Hiervoor heb ik een volgende fix voor de TYP file: http://sites.google.com/site/openfietsmap/discussion/displaystreetnames

**Het is gebleken dat wanneer ik sommige naam labels onzichtbaar maak in de TYP file (noodzakelijk omdat op bijv Etrex die hardnekkig in beeld blijven, ook al staan de straatnamen uit) dit weer problemen veroorzaakt op andere units. Dit kan inderdaad de straatnamen voorgoed uitschakelen, zelfs bij andere geïnstalleerde kaarten. **

De enigste manier om dit weer in orde te krijgen is een harde reset van de GPS (en dan de kaart met de alternatieve TYP file te installeren)

Op oudere modellen als de Etrex lijkt dit niet van invloed, en ook niet op Mapsource.

In een volgende kaartupdate zal ik deze gewijzigde TYP file standaard installeren, maar dan is er weer een fix nodig voor Etrex modellen (omdat daar de straatnamen dan weer NIET verdwijnen), je zou er haast een punthoofd van krijgen van al die Garmin bugs. :rage: