Ik heb nog (veel) meer overstroomde gebieden gevonden en er blijken twee scenario’s gebruikt te worden om die te ‘taggen’:
1.
Een outer multipolygon met tag natural=water waarbinnen een inner multipolygon met tag natural=water. Dit is te corrigeren door bij de inner polygon de tag 'natural=water te verwijderen. Neveneffect hiervan is dat in Potlatch 1.4 de inner polygon nu met dikke lijnen is gemarkeerd. De OpenFietsMap rendert dit vervolgens correct.
2.
Een outer multipolygon met tag natural=water waarbinnen een inner multipolygon met tag natural=land. De inner polygon is gemarkeerd met dezelfde dunne lijn als de outer polygon. De OpenFietsMap rendert dit ook correct.
Mijn vraag: wat heeft de voorkeur en waarom: methode 1 of methode 2 die er dus op neerkomt dat je in voorkomende situaties van de inner polygon de tag natural=water wijzigt in natural=land?
Op enkele plaatsen (o.a. Rottemeren bij Zevenhuizen Z-H en Bleiswijk) heb ik methode 2. gebruikt, eigenlijk om te kijken wat hiervan op de OFM het effect is.