Provincie van de Maand - Groningen

Hallo allemaal. Ik was die onwetende newbie. Het viel mij dus op dat de brug en de verbindingen daarop fysiek al verwijderd zijn. En in plaats van te denken 'waarom is dat niet bijgewerkt ’ dacht ik, laat ik zelf eens een bijdrage leveren.

Ik snap (hoewel ik niet weet hoe het exact werkt, is daar ergens generieke documentatie over/ richtlijnen) het argument van kaart routering, maar vind het anderzijds ook wat gek om niet meer bestaande en ook niet terugkomende wegen te laten staan. Ik ben zelf een fervent gebruiker van osm als ik ergens naar toe ga om de situatie ter plekke te bekijken. Ik zou er persoonlijk niet vrolijk van worden als de tijdelijke relatie assen-groningen over de tijdelijke brug ingetekend staat maar er niet meer is. Ook al omdat de nieuwe relaties feitelijk al fysiek bestaan en ook op de kaart zijn ingetekend… Ik wend me over het algemeen tot osm met het idee daar vooral de feitelijke situatie te zien.

Anyway, geenszins de bedoeling om hier een discussie te herstarten die vast al vaker is gevoerd, maar wel ter toelichting van de ‘boosdoener’.

Tot slot, klopt het dan ook dat per volgend weekend , als de beide definitieve bogen Assen - Drachten en Drachten - Assen open zijn, de boel wel aangepast kan?

3 Likes