O ja, de MP’s, MapRoulette doet die niet. Net een paar gedaan. Komt goed, dank voor de overpass query.
Merkwaardig trouwens, heel veel elementen met zo’n note waren al eerder aangepast (om andere redenen) maar mappers laten die note tag gewoon staan.
Ook opvallend hoe weinig de farmland en grass tags zeggen. Het lijkt erop dat, als het veld op de luchtfoto toevallig groen is, er grass op gezet is en bij donkergrijs tot bijna geel, farmland. Terwijl farmland tijdens de groei ook een tijd groen is, en bovendien geregeld een jaar een overgangsgewas heeft, soms gras soms een andere lage bodembedekker denk ik.
Dus de kleur geeft geen uitsluitsel, het gebruik van een veld wisselt nogal, en BGT doet vaak ook maar wat, houdt in ieder geval de wisselingen niet bij, is mijn indruk.
Dan heb je natuurlijk nog een officiële bron voor aktueel landgebruik, ben de naam even vergeten, maar die bevat dus zoveel wijzigingen dat dat handmatig niet per veld gaat worden bijgehouden op OSM, voor de bulk van de landbouwgebieden.
Het is wat het is, farmland kan net zo goed in feite gras zijn en grass kan rustig farmland zijn. Geen peil op te trekken.
Voor meadow is de situatie iets beter, vooral als je er dieren op ziet lopen, al kan dat dan nog steeds zo’n tussenjaar zijn en staan de dieren het jaar daarop op het volgende veld waar nu het koren staat te wuiven. En ik aarzel ook een beetje om een grastalud van een dijk als meadow te taggen, alleen omdat het maaien door een schaapskudde wordt gedaan.
Ok, klaar met ranten. Ik ga weer aan de slag.
PS Klaar. Ik had ook een aantal opgelost maar vergeten de note tag te verwijderen.