Joku muu tekikin näköjään sen mitä itsekin olin jo aikonut, mutten ehtinyt Ihan hyvä näin.
Latujen renderöintitavasta olen kyllä hyvin vahvasti eri mieltä. Pitemmin keskustelu ja perustelut löytyy wikistä, luulin että noissa saavutettiin jo konsensus:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/Piste_Maps#Suggested_rendering
Tuohan tuolla esitetty on nykyisissä latukartoissa aika yleinen merkintätapa. Luistelubaanat on järjestään isompia kuin pelkän perinteisen, ja normaalilla karttalogiikalla yhtenäinen viiva merkitsee isompaa tietä kuin katkoviiva. En muista koskaan nähneeni mitään “oikeaa” latukarttaa muutoin piirrettynä, vaikka aika monta olenkin nähnyt.
Vaikeusasteen voi merkitä suoraan piirtämällä ladun ko. värillä, sitä ei tarvinne piirtää viereen.
Kahviloiden lisäksi olisi hienoa jos amenity=shelter (autiotuvat, kodat yms), laavut (lean_to) ja muut vastaavat (tourism=picnic_site) näkyisivät.
Esim. jääladuilla ei tosiaan ole kesällä mitään highway-tagin arvoista… Jäälatuja olen piirtänyt ihan pelkillä piste:* -tageilla.
Alla muuten latukartta android-luurilla, osmand-vektorirenderöijällä: