Hm, ik begrijp die tegenstand niet zo goed. Als ik het bij plannen, bespreken of gebruiken met iemand erover heb, noemen we de route naar de knooppunten die hij verbindt. Dat is dus de naam. Hij staat niet onderweg op straat, maar is direkt verbonden met de knooppunten die hij verbindt, dus hij is op de weg net zo aanwezig als de route zelf.
ref is wat mij betreft ook prima, ook dat is direkt verbonden met de (refs van de) knooppunten. Waarom wijzigen? Nou, je kwam er zelf mee n.a.v. de knullige display van de relatienummers op waymarkedtrails. Waymarkedtrails heeft mij gemeld dat ze de note niet voor display gaan gebruiken. Ons gebruik van note hiervoor is rechtstreeks in strijd met de bedoeling van het veld: vrijetekst-aantekeningen over het mappen van het object, ten behoeve van het mappen. Wat dus voor knooppuntroutes nu niet kan.
Het gaat dus om een correctie waarmee een uitzondering wordt opgeheven. Het is wel een klus, maar niet onwijs veel werk, en dan zitten we terug binnen de OSM-dokumentatie. Wie het niet wil doen, ook geen probleem. Er gaat niks fout.