NLVB: Verkeersborden en taggen. (Algemeen, start/voortgang discussie)

Overigens kwam ik laatst ook een leuke tegen (weet even niet meer of het in taglocator was) toen ik via zocht naar iets in Brielle. Toen kreeg ik ineens ook resultaten van La Brielle terug en toen ik Den Briel probeerde bleek die naam ook in Belgie en Duitsland voor te komen. Woorden als de, den worden bij het zoeken genegeerd

Probeer het nu even te reproduceren in taglocator, maar zag nu (verborgen voor gebruikers van de site) een http-error 429 terugkomen (Error: runtime error: open64: 0 Success /osm3s_v0.7.51_osm_base Dispatcher_Client::request_read_and_idx::rate_limited. Another request from your IP is still running.). Lijkt me handig om dit soort zaken ook netter af te gaan handelen ipv te zwijgen naar de gebruiker toe, maar wat is daarin de netste manier?

Dezelfde fout zag ik enkeke keren langskomen bij de verkeersborden toen ik in categorie C koos voor “set all” (maar een permalink met alles aan is net zo ‘slecht’). Dan gaan er gewoon teveel tegelijk aan de gang.
Beter dan foutafhandelen zou natuurlijk zijn om zelf niet al teveel tegelijk te vragen, maar bouw je hier weer een vertraging in zal het weer traag aan gaan voelen… Wellicht is het beter om de verschillende zoekvragen te proberen te combineren in 1 request, maar of dat gemakkelijk in het framework past dat je gebruikt…