Hyvä huomio työmaista, jotka joskus (virheellisesti!) ohjaavat jalankulkua pyörätielle. Mielestäni ei ole mielekästä tai vastuullista kartoittaa tällaista ohjeidenvastaisesti tehtyä liikenteen ohjausta edes tilapäisesti. Jalankulkijat eivät eritellyillä väylillä sovi eri kulkutapojen kuten pyöräilijäin joukkoon, eivätkä vaikkapa moottoritiellekään, vaikka kuinka raksatyöntekijä asettelisi merkkejä väärin.
(Oikein toimiminen tilanteessa, missä jalankulkua haluttaisiin työmaan vaatiman tilan takia ohjata eritellylle pyörätielle: D7 tai D5 pitäisi vaihtaa D6:een TAI pitää erittely ennallaan ja ottaa tarvittu lisätila muualta, esim. ajoradalta tai viheralueelta.)
Esittämäsi käyttötapa foot=no ja/tai foot=use_sidepath ei minulle avaudu. Eikö bicycle=designated cycleway ilman foot-arvoa sisällä oletusarvoisesti no-arvon jalankululle? Täten kuvattuja lisätägejä ei tarvittaisi. Näin olin ymmärtänyt.
Cyclewayn track-arvo on minulle uusi. Täytyy tutustua miten se eroaa muilla tavoilla ajoradasta erotelluista pyöräteistä. Wikin thumbnailin kuvaesimerkki ainakin näyttää melko tyypilliseltä korkeuserotellulta JK/PP:ltä, missä ajoradan ja pyörätien väliin on kenties eroavana tekijänä jätetty rotvallin lisäksi hieman tilaa…