Instance Panoramax Nederland?

Ik ben bijna 8 jaar geleden begonnen met een project waarin ik ook “iets met 360” wilde gaan doen. Google streetView was (en is) volkomen dichtgetimmerd en voor een ander project volkomen onwerkbaar om als bouwblok te gebruiken.

Dat was en is (nog?) wel mogelijk met Mapillary, maar zoals je al schrijft proef ik aan alle kanten dat Meta de gemeenschap ziet als “product”. Dus het materiaal wat door de gemeenschap wordt toegevoegd aan Mapillary is voor Meta boven alles vooral onderdeel van een business model om geld te verdienen.

Naar mijn overtuiging maak je dan misbruik van de gemeenschap… en daar kan ik niet zo goed tegen… om Calimero te quoten: “het is niet eerlijk” :wink:

Zoals geschreven is OSM Frankrijk heel actief met Panoramax en het staat me bij dat zij ook al het e.a. hebben gedaan om een koppeling te realiseren waar jij het over hebt.

In alle eerlijkheid heb ik 4 jaar geleden energie gestoken om te kijken of ik zelf een een “Mapillary alternatief” zou kunnen maken. Na de bouw van een paar rudimentaire bouwblokken (POC’s) heb ik mijn focus verlegd van Mapillary naar de basis van mijn “passie project”.

Maar nu komen die twee weer bij-elkaar en las ik tot mijn vreugde dat Panoramax nu echt het levenslicht begint te zien… dit moeten we in Nederland toch ook willen?

Leuke side-note: het belangrijkste onderdeel van mijn “POC” is onderdeel geworden van een OpenSource project wat op zijn beurt weer een belangrijk onderdeel van PanoraMax is geworden :smiley:

POC: Proof Of Concept

Wanneer ik enthousiast ben wil ik nog wel eens uitweiden…
In het kort:
Panoramax is nu een paar jaar “heel serieus in wording” en er is een nadrukkelijke link met OSM (Frankijk). Dus ik kan me niet anders voorstellen dan dat goede input van een andere “OSM afdeling” gewaardeerd wordt

En als we (de eerste!) instance van Panoramax buiten Frankrijk op gaan zetten, zullen ze vast nog beter naar onze wensen luisteren :wink:

6 Likes