Import av veier fra Elveg: Samle trådene og veien framover

Det jeg leser ut av dette, er at vi må være obs på svingrestriksjoner på OSM-veiene vi erstatter (JOSM viser skilt ved de aktuelle nodene, så det bør være trivielt) og sørger for å legge disse inn igjen når geometrien er endret (f.eks. med turnrestrictions-plugin til JOSM). Så kan vi senere lage og kjøre et skript som gjør det du beskriver. Dette vil sørge for at vi beholder alle turn restrictions som er lagt inn i OSM, og vi får (når skriptet er laget) lagt inn turn restrictions fra Elveg som mangler i OSM.

Lurer på en ting: Hvor viktig er det at vi holder oss til å oppdatere geometrien til eksisterende veier, fremfor å bare kopiere tags og relations osv. fra gamle veier til nye veier? Spør fordi jeg får problemer bl.a. på Bergens største kryss, Danmarks plass, hvor “Replace geometry” ikke helt vil samarbeide pga. en del relations og ulike veilengder (Elveg-data er delt opp mye mer enn OSM-data pga. ulike nvdb:id, og når jeg setter inn nye noder i OSM-veier og klipper for å kunne erstatte geometrien på tilsvarende veistykker, så får jeg problemer).