Idee om wat met BAG te gaan doen

Er lopen geen twee grenzen, er is een landuse=construction (way:382652395) (die jij hebt aangemaakt) en een boundary=administrative (relation:5733202) voor Hoef en Haag (die ik heb aangemaakt). Dit zijn twee verschillende features, die m.i. beide bestaansrecht hebben. Alleen de boundary relatie is in mijn optiek een “grens” en landuse is dat niet.

In de BAG update van december j.l. is de woonplaats Hoef en Haag geïntroduceerd, en die wijziging heb ik zodoende doorgevoerd in OpenStreetMap. Ook heb ik een Wikipedia artikel aangemaakt voor Hoef en Haag omdat elke woonplaats in Nederland een artikel (met kaarten van Jan-Willem van Aalst) en bijbehorend wikidata object verdient (wat uiteraard in twijfel werd getrokken, zie: Te beoordelen pagina’s).

De BAG import neemt geen bestemmingsplannen mee. In de BAG was slechts een nieuwe woonplaats toegevoegd.

De landuse=construction maakt het duidelijk dat het dorp nog in aanbouw is/nog gebouwd moet worden, dat is een andere feature dan de woonplaats die voornamelijk van belang is voor de adressen die in dat gebied zullen ontstaan n.a.v. de construction activiteiten.