Idee om wat met BAG te gaan doen

Als je alleen de BAG data knipt & plakt, denk ik dat de DWG jongens je in het zelfde schuitje als de Franse Kadaster importers plaatsen. Daarover is laatst op talk@ flink over geflamed. Wat wij met de BAG doen lijkt aardig op de Franse Kadaster workflow, dus is het geen geheel verkeerde interpretatie.

Als je de BAG data gebruikt om deze te intergren, dus meer dan alleen cut&paste, vind ik niet dat dit onder importeren valt en daarvoor een apart account nodig is. Ik teken voor alle gebouwen die ik importeer ook de opritten, en andere toegangswegen. Dit kost een hoop meer tijd dan simpel importeren en zorgt voor een hogere kwaliteit, waardoor de DWG jongens ook wat minder snel zullen zeuren. Als je dit per wijk upload blijven je uploads ook binnen de perken waardoor de sysadmins niet gaan stressen voor de hoge load die grote imports/uploads veroorzaken.

Als je daarna de wijken die je hebt voorzien van BAG data in de gaten houd via OSMI en andere Quality Assurance tools hou je de DWG jongens helemaal tevreden. Ze zijn voornamelijk erg anti blind importen heb ik het idee. Voor mijn werk met de BAG data hebben ze me nog niet aangesproken. En dat terwijl ik het had gepresteerd een gat in de NL/DE grens te maken bij het aanpassen van woonplaats grenzen in Groningen. Dit heb ik meteen gefixed toen ik de errors in OSMI voor mijn werkgebieden zag, alleen op de JOSM validator vertrouwen is niet genoeg.