Hej. Jeg installerede “StreetComplete” for 5 dage sigen efter jeg havde hørt om den i Anders Kjærulffs podcast. Mine første tilføjelser til OSM ligger dog mange år tilbage, hvor jeg fik enkelte skovstier og lidt veje ind fra min cykeltur mellem København og Hillerød - det var før man kunne bruge satelitdata til at lave OSM udfra. Jeg vil umiddelbart gætte på omkring 2006? Jeg er stor tilhænger af Open Source, og har kørt Linux siden 1999.
Ud over at være datalog er jeg også rytter. Så ud over at taste ind hvad jeg kan med “StreetComplete” overvejer jeg at lave OSM brugbar til at ride ud fra i de områder hvor jeg rider, hvis man ikke har GPS. Fx bare et printet kort (nogen gange deltage jeg i konkurrencer hvor man rider ud fra kort). Her er det vigtigt at topologien er i orden, og ikke bare at tingene passer nogenlunde med GPS-koordinater. Fx hvis der er tegnet en sti der går ind igennem et skovstykke, duer det ikke hvis stien i virkeligheden ligger på grænsen mellem skovstykket og en mark. Derudover er det vigtigt med hvilket underlag der er på stierne, hvis man vil finde gode steder at galopere.