Grote klussen gedaan? Meld het hier!

Wel, ik persoonlijk niet. Maar iemand heeft daar wel al over nagedacht.

1 Like

Het verschil in kleur van de straatlantaarns heb ik eigenlijk bijna alleen in deze wijk in München gezien: Street Lamps in OSM.

Maar zo te zien ligt het verschil in kleur aan de lamp_type=* tag die de straatlantaarn heeft. led = wit, fluorescent_bulb = geel en Fluorescent lamp = bruinig

De richting van het licht wordt inderdaad getagged door middel van de direction tag zoals hier is gedaan

1 Like

@CartoKees weest mij erop dat er wel heel veel verbouwd was bij de Maxis in Muiden. Twee jaar geleden had ik daar een ander gemicromapped; maar ze zijn inderdaad aan het verbouwen. Mooi op de Quick Ortho te zien; maar anderen bronnen zijn nog niet up-to-date.

En dus even op de zondagmiddag aan het updaten geslagen.

Voor:

Na:

Is nog niet helemaal weer op hetzelfde niveau. Maar dan moet ik er eerst weer langskomen; mocht iemand anders eerder in de buurt zijn, voel je vrij om toe te voegen. Ik ben vooralsnog in Bergen/Schoorl met een projectje bezig; en Amsterdam Oost wacht ook nog :innocent:

Schoorl:

4 Likes

Niet iets specifieks, maar ik heb 5000 edits/updates in StreetComplete gedaan.

6 Likes

Ik heb alle zebra’s die de NDW vanuit de lucht gedetecteerd had, gecheckt en bijgewerkt/ingevoerd in OSM.

7 Likes

En klaar met het landelijk gebied tussen Bergen en Schoorl! Landuses, wegligging, max snelheden, bestrating, één richting verkeer, verlichiting, laadpalen, speetuinen, maneges, waterwegen en duikers en al wat niet meer.

Onlangs ook langs de Maxis gereden met Mapillary; en ze zijn bijna klaar met verbouwen; dus die zal ik ook gaan updaten.

Een paar sfeer impressies van Bergen/Schoorl:

Gerbrandtslaan work in progress (Dec 2024)

Teugelaan work in progress (Jan 2025)
Uploading: Screenshot 2025-01-26 151535.png…

Mollaan work in progress (Maart 2025)

Teugelaan & Buiten Bergen work in progress (Maart 2025)

En klaar!
Overzicht beeld

Is het nog wel een dorp? of is het één groot vakantiepark?

7 Likes

Goed zeg! Zoveel details!

1 Like

Wauw, wat geweldig dat je daar zoveel tijd in hebt gestoken. Indrukwekkend. Het lijkt inderdaad wel een groot vakantiegebeuren.

1 Like

Ach iets pakt mijn interesse om de kaart iets aan te passen. Bijvoorbeeld een weg ligt niet goed. Maar dan zie ik dat de berm en de sloot ook niet ingetekend staan. En tsja de straatverlichting ook niet. En nu ik er dan toch ben…

En voor je het weet ben je drie maanden bezig en wordt de invlek toch iets groter dan je van te voren had gedacht :wink:

2 Likes

Nou. daar kan ik me nou echt, eerlijk waar, ongelogen, helemaal níx bij voorstellen!

3 Likes

Het is weer maanden later, maar nu is ook heel Westland af (van Hoek van Holland tot Maassluis, Wateringen en Monster). Er komen nog steeds nieuwe laadpalen bij (minder snel dan voorheen), dus 1x per jaar verversen kan geen kwaad. Helaas werken in Den Haag niet alle QR codes goed, het laadvermogen ontbreekt dan. (Waarschijnlijk betalen de meeste bestuurders via hun laadpasje.)

e

De fietsconditie verbetert ook, twee vliegen met een klap dus :wink:

2 Likes

een relatief kleine grote klus recentelijk is hier een rotonde aangelegd en die was al een soort van ingetekend; maar nu had de gemeente op verzoek ook de BGT ingemeten en dan ziet het er toch iets anders uit dan de sateliet foto & de mapillary foto’s doen vermoeden: