Eerder geblokkeerde gebruiker is weer actief, gaat het nu goed?

Mooi dat je zoekt naar een oplossing die zowel tegemoet komt aan de wensen die jij omschrijft (die ik overigens heel legitiem vindt) en de bezwaren van andere mappers tegen het huidige gebruik van dwarsverbindingen tussen rijbaan en vrijliggend verplicht fietspad :+1:

Met het meeste hiervan ben ik het op zich eens, zeker met de laatste zin.
Maar de reden dat ik in mijn vorige post zo de nadruk legde op (het naar mijn mening ontbreken van) de juridische grondslag voor het taggen van use_sidepath op zulke dwarsverbindingen is dat we ook binnen OSM:

• de key:access=* (en daarmee bicycle=*) juist hebben gedefinieerd als “For describing the legal accessibility of a feature” , en niet voor de vraag of gebruik van een wegdeel handig of verstandig is
  • ook de specifieke value use_sidepath hebben gedefinieerd als een juridisch verbod voor gebruik van het betreffende wegdeel

Dus om ons in het vervolg van de discussie op de juiste vragen te kunnen richten is het wel goed om vast te stellen of we op dit moment wel of geen gedeeld beeld hebben over het volgende punt :

• er bestaat vanuit de regelgeving in ons land niet op voorhand een verbod om te fietsen op de dwarsstukjes tussen verplicht fietspad en rijbaan zoals hier bedoeld