Goedenavond,
Ik kom hier per toeval terecht omdat ik eigenlijk naar een navigatieoplossing voor stads- en streekbuschauffeurs op zoek was. Ik werk zelf als chauffeur bij Connexxion concessie Haaglanden en ik kan melden dat i.v.m. de ombouw van de Hoekse lijn van spoorlijn tot metrolijn (forse) routewijzigingen op komst zijn, zowel voor Connexxionroutes (vrijwel het gehele Westland) als voor RET busroutes (voornamelijk in Maassluis).
In grote lijnen is ook al wel bekend hoe e.e.a. zal gaan rijden tegen die tijd, volgens huidige planning zou dat omstreeks februari 2018 moeten gaan worden.
Daarnaast is het de bedoeling dat er tussen Delft en Den Hoorn nieuwe infrastructuur opgeleverd gaat worden speciaal voor de streekbussen welke invloed zal gaan hebben op 3 streeklijnen en mogelijk een kleinere wijziging op 1 stadslijn.
Tevens zullen (in december 2017 al) de streeklijnen 46 en 51 een grote routewijziging ondergaan:
- Streekbus 46 zal tussen Voorschoten en Voorburg dezelfde route houden als hij al rijdt, echter vanaf station Voorburg tot Den Haag CS aan toe zal hij via dezelfde route als stadsbus 28 gaan rijden (via de Binckhorst v.v.).
- Streekbus 51 zal tussen Delft en Rijswijk via de Prinses Beatrixlaan gaan rijden waarmee een deel van de oude halteplaatsen van de allang opgeheven lijn 129 weer in gebruik zullen komen (op een aantal plaatsen ligt deze infrastructuur er nog altijd).
Dus mocht er iemand toevallig het idee hebben opgevat om in Haaglanden Streek de boel eens onder handen te nemen: niet doen, er komt een grote veranderslag aan!