Asutuskeskittymät Suomessa

Sitten vielä toinen juttu, kaikille enemmän täällä vaikuttaville. Laitetaanko place=town.iin kunnan vai keskustaajaman nimi?

En keksi yhtäkään hyvää syytä, miksi Vehmaan town-pisteeseen kunnan nimen sijasta pitäisi laittaa Vinkkilä, kyllä, se on kunnan hallinnollinen keskus, mutta kunnan nimi ei ole Vinkkilä. Olen perinteisesti kannattanut sitä, että town on kunnan virallinen nimi, piste sijoitetaan kunnan virallisen / isoimman keskuksen liepeille ja sen lähistölle voidaan merkitä erikseen suburb/village kunnasta riippuen, tähän sijoitetaan taajaman nimi ja myös relaatio:adminstrative boundary ja admin_centre.
Suomessa on paljon, paljon kuntia, joissa keskustaajamalla on joku toinen nimi kuin kirkonkylä. Useampaan kertaan olen saanut muokkailla näitä, en itseäni varten vaan yleisöä, sillä ymmärtääkseni osm tarkoitus olisi olla selkeä ja helposti ymmärrettävä karttapalvelu. Mutta siitä huolimatta jotkut käyttäjistä muuttelevat nimiä jatkuvasti, eikä siinä mitään, sillä täällä ei ole ilmeisesti virallista ohjeistusta olemassa asiasta. Jokainen olkoon sitä mieltä mitä haluaa, mutta tämä on minun kantani asiaan. Mikäli olen aivan täysin väärässä, käykää joku äkkiä muuttamassa Tuusula->Hyrylä, Lempäälä->Lempoinen, Iitti->Kausala, mitä näitä onkaan, ellei joku ole jo ehtinyt. :slight_smile: