Het standpunt van Trage Wegen vind ik ook wel om bij te treden, want heb zelf eens een buurtweg in mijn buurt gemapt,en als je op de luchtfoto’s ervan van enkele jaren terug kijkt, zie je dat een boer er verschillende obstakels geplaatst had, om doorgang te verhinderen, en aldus ‘de natuur zijn gang laten doen’(overwoekeren) …
Als het ‘algemeen publiek’ geen info kan bekijken , kan dat publiek ook niet ‘reageren’ he …
Kan men dan geen key(-type) tag/ref : ‘atlas der buurtwegen’ of zoiets introduceren om bij een buurtweg te zetten ?
EDIT: ah, ik merk nu pas, dat er al een ‘vicinal’ referentie bestaat, doch nog met weinig ‘animo’(vertaling/description/etc.) …
Hier is ook een standpunt van de Boerenbond over trage wegen …
interessant detail hierin →
3.2 Private en openbare wegen
Wegen zijn zeker niet altijd eigendom van de overheid. Heel wat wegen zijn aangelegd door een particulier op zijn eigendom en voor eigen gebruik. Andere
wegen kennen meerdere eigenaars, bijvoorbeeld los- of exploitatiewegen. Dit zijn allemaal private wegen die strikt genomen niet publiek toegankelijk zijn,
tenzij:
– de weg opgenomen is in de Atlas der buurtwegen. In dat geval mag de wegbedding openbaar gebruikt worden. De ondergrond van de weg blijft echter in privaat bezit; of
– de eigenaar (stilzwijgend) toestemt in een publiek gebruik.