360 Vlaanderen ook bruikbaar voor Openstreetmap?

Voorlopig heb ik eigenlijk geen ‘fietsfotograferen’ gedaan, is voor beter weer en eens ik vertrouwen heb ik de wijze waarop de telefoon geankerd kan worden. Geen zin op die op de grond te laten vallen.

Foto’s voorlopig zijn overwegend vanuit auto gemaakt. iPhone SE, met een mount voor de vooruit die ik voor 2,50 EUR in de lokale Action heb gekocht. Binnenkort heb ik misschien tweede telefoon ter beschikking, die ik dan voor osmand / opvolging mapillary tracks kan gebruiken. Ik kijk even wat ik daar mee kan. En hoe de gpx-tracks die via osmand gemaakt worden ergens geupload kunnen worden.

Verder fotografeer ik soms wel een deel paden, maar ik doe dat dan overwegend te voet. Moeilijker om beelden te krijgen waar je een goeie ‘flow’ in krijgt als je ze elkaar bekijkt… Heb via Mapillary zelf een mount toegestuurd gekregen voor op de fiets, maar de buizen van m’n stuur blijken wat aan de smalle kant te zijn voor die mount (stuk binnenband tussensteken), en gezien de iPhone SE een vrij ‘smal’ toestel is, heb ik het idee dat de mount het toestel niet hard genoeg vastgrijpt.